Jesteś tutaj: Telekabel & digital tv > Wywiad miesiąca >> TELEKABEL& digital tv rozmawia z Emmą Jones, VP commercial affairs Viasat World Ltd.

TELEKABEL& digital tv rozmawia z Emmą Jones, VP commercial affairs Viasat World Ltd.

Rynek k. tematycznych jest coraz bardziej wymagający, pojawiają się kolejni gracze (np. Polsat Doku). Jakie są plany odnośnie rozwoju oferty kanałów Viasat w Polsce: np. kiedy Viasat Nature będzie w HD?

 

To konkurencyjny rynek, ale niezależne, operatywne firmy europejskie, takie jak Viasat World, mogą podejmować decyzje na szczeblu lokalnym, a więc działać szybko. Dzięki temu możemy zaoferować operatorom i widzom specjalnie przygotowaną ofertę i nowe programy, dostosowane do ich zainteresowań. Pracujemy nad uruchomieniem kanału Viasat Nature HD w pierwszym kwartale 2018 roku.

 

Czy skonkretyzują się w tym roku rozmowy z firmami producenckimi  nt. ewentualnych polskich produkcji oddziału  Viasat w naszym kraju? Jakie są główne kwestie do uzgodnienia w przypadku takich planów (oprócz oczywiście finansów)?

 

Wprawdzie mamy potencjał na rynku produkcyjnym, ale koncentrujemy się jednak na znalezieniu właściwych partnerów i wykorzystaniu nadal wysokich inwestycji na zakup najlepszych materiałów. Ponad 75 proc. naszych materiałów zostało wyprodukowanych w ciągu ostatnich dwóch lat. Natomiast w ciągu ostatnich trzech lat inwestycje typu „pre-buy” umożliwiły nam dostosowanie treści seriali do lokalnych potrzeb, w efekcie czego powstały takie programy, jak np. odcinek „Zofia Potocka” serialu „Spymasters”.

 

Jak zachowują się wskaźniki oglądalności kanałów Viasat w 2017 roku (rosną , maleją)? Czy firma oddaje pole konkurencji czy wręcz przeciwnie?

 

Nie, nie oddajemy pola konkurencji. Wprost przeciwnie, w tym roku zanotowaliśmy 17-proc. wzrost naszego udziału w rynku pod względem oglądalności; nie wszyscy nasi konkurenci mogą pochwalić się takim wynikiem. Pilnie słuchamy opinii widzów, co pozwala nam dostarczyć im jeszcze ciekawsze materiały, których treść odpowiada lokalnym potrzebom.

Tym, co nas wyróżnia, jest bliska współpraca z operatorami i stałe wsparcie ich działań. Doceniamy znaczenie tej współpracy i staramy się, aby zapewnić naszym partnerom materiały i pakiety, które zaspokajają ich potrzeby. „Nasi” operatorzy nadzwyczaj skutecznie wspierają nasze kampanie. Na przykład na początku tego roku przeprowadziliśmy szeroką kampanię na wielu platformach, w celu wypromowania serialu Viasat Nature „Władca dziczy”, z udziałem Dominica Monaghana. Kampania była bardzo udana. Było też kilka innych inicjatyw, popularyzujących serial „Ostatni królowie – wojownicy Europy”, którego oglądalność także była znacząca.

 

Jak można krótko podsumować obecność (dostępność dla polskiego widza) kanałów Viasat w wersji online? 

 

Viasat World posiada 80-90 proc. licencji na żądanie w ramach naszych ofert liniowych, więc mamy dobrą ofertę online. Na polskim rynku jesteśmy obecni w takich sieciach, jak IPLA, nc+ GO, Orange, PLAY i TOYA GO.

    • Numer 3-4/2023


    • Sportowe lato w telewizji


      Dwa wielkie wydarzenia sportowe są dla kilku nadawców okazją do zwiększenia liczby swych odbiorców i wpływów…

    • Zapraszamy do Zakopanego


      z Jerzym Straszewskim, prezesem Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej rozmawia Jerzy Papuga Panie Prezesie, przed…

    • Player.pl dla fanów motoryzacji


      MotorTrend to jedna z najbardziej uznanych na świecie firm- producentów programów motoryzacyjnych. Marka internetowa…