Jesteś tutaj: Telekabel & digital tv > co nowego >> Transmisje Igrzysk Olimpijskich 2018–2024 dla Discovery i Eurosportu

Transmisje Igrzysk Olimpijskich 2018–2024 dla Discovery i Eurosportu

20150629_CMBroadcaster Signature

Międzynarodowy Komitet Olimpijski (MKOI) ogłosił 29 czerwca br., że wszelkie prawa do transmisji telewizyjnej i wieloplatformowej na terenie Europy z czterech kolejnych Igrzysk Olimpijskich w latach 2018-2024 zostały przyznane Discovery Communications, właścicielowi Eurosportu.

 

Wiadomość ta oznacza początek wieloletniej współpracy pomiędzy organizatorem Igrzysk Olimpijskich – największego wydarzenia sportowego na świecie – oraz Discovery Communications, wiodącym koncernem medialnym. Discovery i Eurosport oferują średnio po 10 kanałów na każdym rynku oraz najlepsze rozwiązania OTT i online w Europie. Dzięki temu ponad 700-milionowa widownia będzie miała dostęp do rekordowej liczby godzin transmisji z olimpijskich zmagań. Emocjonujące relacje Discovery i Eurosportu dotrą do jeszcze szerszego niż dotychczas grona widzów również dzięki opcji FTA oraz innowacyjnej współpracy z innymi nadawcami i dystrybutorami. W wieloekranowej rzeczywistości, Igrzyska Olimpijskie to wciąż niedoścignione w swej skali wydarzenie na żywo, gromadzące olbrzymią publiczność oraz stanowiące coraz większą wartość dla sprzedawców, dystrybutorów i kibiców.To historyczna chwila. Dziś z dumą dodajemy koła olimpijskie do oferty Discovery Communications – podkreśla David Zaslav, prezes i CEO Discovery Communications. Długoterminowe plany prezesa przewodniczącego MKOl, Thomasa Bacha i MKOl umacniają pozycję Eurosport jako wiodącego nadawcy sportowej rozrywki w całej Europie, a także wzmacniają jego obecność na wszystkich platformach. Eurosport szczyci się wieloletnią tradycją transmitowania sportów zimowych i letnich, a dodanie do nich Igrzysk Olimpijskich   największego wydarzenia sportowego na świecie – doskonale wpisuje się w strategię kanału. Co najważniejsze, nasze partnerstwo to ekscytująca wiadomość dla europejskich kibiców. Udostępnimy im historycznie największą liczbę godzin transmisji na różnych platformach i tym samym sprawimy, że znicz olimpijski będzie płonął przez cały rok.

 

Discovery wykupiło wyłączne prawa o wartości 1,3 mld euro do transmisji igrzysk na wszystkich platformach, w tym w telewizji FTA, kanałach płatnych, online oraz na urządzeniach mobilnych w 50 krajach Europy. Zgodnie z wymaganiami MKOl, Discovery zobowiązało się zapewnić transmisję minimum 200 godzin letnich i 100 godzin zimowych Igrzysk Olimpijskich w ogólnodostępnej telewizji w czasie trwania zawodów. Discovery udzieli sublicencji na część praw na wielu rynkach Europy.

 

Dzięki swojej 30-letniej historii wiodącego nadawcy programów dokumentalnych, Discovery pokaże widzom niezapomniane historie i bohaterów związanych z igrzyskami nie tylko raz na 2 lata, ale przez cały rok. Niemal połowa dyscyplin sportowych transmitowanych na kanale Eurosport to sporty olimpijskie. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w relacjonowaniu sportów zimowych, kolarstwa, tenisa i lekkiej atletyki, a teraz również Igrzysk Olimpijskich, Discovery i Eurosport dostarczą emocji miłośnikom tych dyscyplin przez 365 dni w roku. Discovery i Eurosport będą mogły wykorzystywać logotypy olimpijskie, a także uzyskają dostęp do bogatej biblioteki filmowej, co dodatkowo wzmocni pozycję Eurosport jako uznanego, europejskiego nadawcy sportów olimpijskich. Partnerzy przystali także na bliską współpracę przy rozwijaniu oferty Kanału Olimpijskiego (Olympic Channel), wykorzystując niekwestionowaną pozycję platformy Eurosport.com oraz wiodącej usługi OTT – Eurosport Player. – Ogromnie cieszy nas fakt, że udało nam się dojść do porozumienia. Dzięki niemu zapewnimy wszystkim widzom w Europie najwyższą jakość transmisji Igrzysk Olimpijskich na wszystkich platformach – dodaje Juan Antonio Samaranch, członek rady wykonawczej i przedstawiciel MKOl ds. europejskich praw do transmisji. Discovery i Eurosport zapewnią transmisję za pośrednictwem własnych kanałów telewizyjnych i platform medialnych, a w razie konieczności udzielą także sublicencji innym nadawcom na terenie Europy. Miłośnicy Igrzysk będą mogli śledzić zmagania sportowców także poprzez obszerne relacje dostępne na platformach cyfrowych Eurosport.

 

Przejmując kontrolę nad grupą Eurosport rok temu, rozpoczęliśmy wieloletnią misję, której celem jest ożywienie i dalsze wzmocnienie tej rozpoznawalnej marki – zauważa JB Perrette, prezes Discovery Networks International. Ogłoszona dziś wiadomość to dla nas wyjątkowo emocjonujący krok naprzód. Bezkonkurencyjna potęga techniczna Eurosportu i możliwość transmisji Igrzysk Olimpijskich w 50 krajach i 20 językach na różnych platformach to znakomita wiadomość dla milionów kibiców. Z radością będziemy współpracować z tak rozpoznawalną i silną światową marką. Sygnuje ona nie tylko największe wydarzenie sportowe na świecie, ale też jest spójna z DNA naszej firmy, które polega przede wszystkim na inspirowaniu i angażowaniu widzów.

 

Umowa dotyczy XXIII Zimowych Igrzysk Olimpijskich w Pjongczang w 2018 r. i XXXII Letnich Igrzysk Olimpijskich w Tokio w 2020 r., a także Igrzysk Olimpijskich w 2022 i 2024 r., których gospodarze nie zostali jeszcze wybrani.

    • Numer 11/2017


    • Telewizja w internecie


      Jeszcze kilka lat temu by obejrzeć w telewizji ulubiony serial, widz musiał czekać na konkretny dzień tygodnia i…

    • Zmieniamy się dla widzów


      TELEKABEL & digital tv rozmawia z Danielem Reszką, Vice President, Youth & Emerging Brands CEE w spółce…

    • Epic Drama


      14 grudnia ub. r. do oferty wybranych operatorów dołączył nowy kanał tematyczny Epic Drama. To stacja z…