
Kino TV, FilmBox Premium HD i FilmBox Extra HD – czym będzie się różnić zawartość tych trzech kanałów, tak by nadać im odrębną tożsamość rozpoznawalną przez widzów?
FilmBox to dobrze znana odbiorcom, silna marka, która przy nieustannie rozwijającym się rynku, nowych formach dostępności filmów i ostrej konkurencji między nadawcami wciąż wymaga systematycznej pracy na kilku polach. Żeby rozróżnić nasze marki, we wrześniu 2017 roku przeprowadziliśmy rebranding. FilmBox zmienił się w Kino TV, dla odróżnienia od kanałów FilmBox Premium HD, FilmBox Extra HD i FilmBox Family. Teraz przyszedł czas na staranne profilowanie ofert programowych. Trzymamy się prostych założeń. Kino TV to propozycja dla szerokiej widowni, czyli świetna filmowa rozrywka skomponowana ze wszystkich możliwych odmian kina. Pokazujemy zarówno evergreeny, kino gatunkowe, jak i porządny filmowy mainstream. FilmBox Premium HD to oferta z nieco wyższej półki, skierowana do wielbicieli bardziej ambitnego kina oraz nowych filmów i serialowych premier. Z kolei FilmBox Extra HD to wyważone połączenie strategii programowej dwóch omówionych wcześniej anten.
Mocnym punktem oferty Kino TV z pewnością są świetne seriale, takie jak uwielbiany przez widzów, obsypany nagrodami, najlepszy serial gangsterski w historii telewizji „Peaky Blinders”, rewelacyjny „Sherlock Holmes” z Benedictem Cumberbatchem w roli głównej czy zdobywca Emmy Awards „Filary Ziemi”. Już w kwietniu jako pierwsi w Polsce zaprezentujemy perełkę z Australii pt. „Facet od serca” – świetny współczesny serial obyczajowy z oryginalnymi wątkami komediowymi. W FilmBox Premium HD można znaleźć głośne tytuły z festiwali, takie jak nagrodzony na Berlinale „Autor widmo” Romana Polańskiego czy „Kochankowie z Księżyca” Wesa Andersona, który był nominowany do Oscara i Złotego Globu. Niemniej atrakcyjnie przedstawia się biblioteka kupionych dla FilmBox Premium HD seriali. W marcu polską premierę w FilmBox Premium HD będzie miał trzymający w napięciu francuski thriller science-fiction „Misje” o pierwszej załogowej wyprawie na Marsa, który otrzymał nagrodę Odkrycie Roku na międzynarodowym festiwalu Séries Mania 2017 i okazał się najlepszym serialem wg krytyków filmowych na targach telewizyjnych MIPTV w Cannes w 2017 roku. Latem zaprosimy widzów na premierę włoskiej produkcji „Mafia zabija tylko latem”. Muszę też wspomnieć o serialowej wersji „Pikniku pod Wiszącą Skałą” nakręconej na podstawie kultowego filmu Petera Weira, którą pokażemy w tym roku.
Jakie widzi Pani różnice programowe dla zawartości kanałów z grupy FilmBox w Polsce i w innych krajach? Jakie to obecnie rynki zagraniczne?
Kanały z grupy FilmBox obecne są już na kilkunastu światowych rynkach. Poza Polską udostępniamy je m.in. w Czechach, na Słowacji, w Rumunii, Bułgarii, Turcji, Estonii, Rosji, na Węgrzech, Litwie i Łotwie, a ostatnio dystrybucję poszerzyliśmy o takie kraje, jak Serbia, Chorwacja, Albania i Macedonia. Rozwijamy też ofertę na Bliskim Wschodzie i w Afryce. To, co jest w tym procesie kluczowe, to konieczność dostosowania programmingu do wymogów danego rynku. Każdy z lokalnych kanałów FilmBox Premium jest tworzony oddzielnie dla danego kraju, z dedykowaną ofertą programową, dlatego tak ważne jest, by podczas szczegółowego planowania ramówki brać pod uwagę lokalne uwarunkowania.
W Polsce rynek premium jest silny z powodu wieloletniej mocnej pozycji CANAL+ i HBO. Obserwujemy też rosnące zapotrzebowanie na dobry kontent z wyższej półki i w tym obrębie FilmBox Premium będzie sukcesywnie umacniać swoją pozycję. W innych krajach sytuacja jest zróżnicowana, ale tym, co nieodmiennie łączy wszystkie terytoria, jest stały popyt na dobre filmy i seriale. Dlatego tej wiosny na wszystkich lokalnych antenach FilmBox Premium pokażemy tak dobre seriale, jak „Młody papież” ze wspaniałą rolą Jude’a Law, „Potwora”, czyli kolejną świetną serię kryminalną zrobioną przez Skandynawów oraz 10-odcinkowy serial „Will” o burzliwej młodości Williama Szekspira.
Obecnie intensywnie pracujemy nad nową ramówką kanału FilmBox na rynki czeski i słowacki. Tu na pewno nieodzowne będzie włączenie do programu lokalnych produkcji.
Czy za granicą wśród treści programowych kanałów grupy innych niż Kino Polska TV znajdują/znajdą się produkcje polskie?
Na razie w małych ilościach, ale zastanawiamy się nad tym. Pytanie jest zawsze to samo: na ile polskie filmy i seriale są uniwersalne, by dobrze oglądały się również w takich krajach, jak np. Czechy, Rumunia czy Serbia.
więcej w numerze 3/2018