
Koncern
Discovery Communications kupi firmę
Scripps Networks Interactive (w Polsce to m.in. właściciel
TVN) za
14,6 mld USD (czyli płacąc 90 USD za akcję). 70 proc. tej kwoty Koncern zapłaci w gotówce, pozostałą część w swoich akcjach – informuje serwis rpkom.pl. Dla TVN fuzja amerykańskich firm oznacza, że za polskim prywatnym nadawcą stanie jeszcze potężniejszy koncern międzynarodowy. Spółki spodziewają się zamknięcia transakcji na początku przyszłego roku. Portfolio połączonych firm obejmie m.in. kanały: Discovery Channel, TLC, Investigation Discovery, Animal Planet, Discovery Science, Eurosport, HGTV, Food Network, Travel Channel, DIY Network, Cooking Channel, Great American Country, oraz w Polsce – całą Grupę TVN, którą SNI przejęło od jej założycieli. Po fuzji firmy spodziewają się po stronie Discovery wzmocnienia obecności w nowych mediach i mediach społecznościowych. – Połączenie firm przyniesie znaczące synergie kosztowe sięgające szacunkowo 350 mln USD – podały spółki.