Jesteś tutaj: Telekabel & digital tv > co nowego >> TVN sprzedany w dobre ręce SNI

TVN sprzedany w dobre ręce SNI

Grupa ITI i Grupa CANAL + poinformowały o finalizacji sprzedaży większościowego udziału w TVN, wiodącym nadawcy telewizyjnym w Polsce, spółce Southbank Media Ltd, zarejestrowanej w Londynie i należącej do amerykańskiej grupy Scripps Networks Interactive.

 

1 lipca br. Grupa ITI i Grupa CANAL+ sprzedały wszystkie swoje udziały w spółce N-Vision B.V. (zarejestrowanej w Amsterdamie, kontrolującej bezpośrednio i pośrednio łącznie 52,7 proc. udziałów w TVN) spółce Southbank Media Ltd, należącej do grupy SNI. Łączna kwota, którą nabywca zapłaci Grupie ITI i Grupie CANAL+ to 584 mln euro. Southbank Media Ltd przejmie także dług w postaci obligacji 11 proc/12 proc. Senior PIK Toggle Notes o wartości nominalnej 300 mln euro, wyemitowanych przez Polish Television Holdings B.V..

 

Bruno Valsangiacomo, prezydent, współzałożyciel i udziałowiec Grupy ITI powiedział: „Wraz z naszym partnerem, Grupą CANAL+, zakończyliśmy z powodzeniem sprzedaż naszego kontrolnego pakietu udziałów w Grupie TVN. Jesteśmy dumni i szczęśliwi, że oddajemy TVN w dobre ręce Scripps Networks Interactive – firmy rodzinnej o 140-letniej historii oraz najsilniej zorientowanej na przyszłość firmie mediowej w Ameryce. Biorąc pod uwagę, że od założenia TVN w 1997 r. zbudowaliśmy tę firmę od podstaw, tworząc jednego z największych nadawców telewizyjnych w Polsce, było dla nas ważne, by zapewnić jej ciągłość, jakość i niezależność dziennikarską. Jestem przekonany, że Scripps Networks Interactive jest idealnym partnerem dla Grupy TVN i że przyczyni się do dalszych, wyjątkowych sukcesów TVN, a jednocześnie wzbogaci krajobraz medialny w Polsce”.

 

Bertrand Meheut, CEO Grupy CANAL+ dodał: „Finalizacja transakcji pozwala nam skoncentrować się na realizacji strategii związanej z płatną telewizją w Polsce. Grupa CANAL+ będzie w dalszym ciągu podtrzymywała swoje zainteresowanie rozwojem w Polsce, która jest dla Grupy drugim największym rynkiem po Francji. Będziemy koncentrować się na rozwoju nc+, wiodącej w Polsce platformy płatnej telewizji w segmencie premium. Będziemy także blisko współpracować z TVN, do którego należy 32 proc. udziałów w nc+. Scripps Networks Interactive będzie więc naszym kluczowym partnerem i jesteśmy bardzo zadowoleni z perspektywy naszej współpracy”

 

Doradcami finansowymi Grupy ITI oraz Grupy CANAL+ są J.P. Morgan Limited i Bank of America Merrill Lynch, a za doradztwo prawne dla Grupy ITI i Grupy CANAL+ odpowiadają kancelarie Weil, Gotshal & Manges oraz Orrick, Herrington & Sutcliffe.

    • Numer 11/2018


    • Zbrodnia w oku kamery


      Każdy kolejny sezon telewizyjny obfituje w nowe lub kontynuowane produkcje serialowe. Wśród nich – historie…

    • Sport między internetem a telewizją


      Z Michałem Polem, dyrektorem programowym segmentu sportowego Grupy Ringier Axel Springer Polska rozmawia Andrzej…

    • Unikatowy, nieszablonowy BBC First


      11 października br. w Warszawie odbyła się gala premiery kanału BBC First, podczas której dziennikarze, celebryci…