Jesteś tutaj: Telekabel & digital tv > co nowego >> TVP skarży się na Nielsen

TVP skarży się na Nielsen

IMG_7845mniejsze

TVP wydała wczoraj oświadczenie, którego treść została także odczytana na zakończenie głównego wydania „Wiadomości”.

 

„W związku z budzącymi wątpliwości raportami firmy AGB Nielsen Media Research sp. z o.o., od 2011 r. monopolisty na polskim rynku telemetrii, Telewizja Polska kierując się zasadą transparentności i rzetelności zwróciła się w dniu 14 kwietnia br. do Nielsena o udostępnienie kodów pocztowych uczestników tzw. panelu badawczego. Dane te, respektując wymóg ochrony danych osobowych, w łatwy i czytelny sposób potwierdziłyby geograficzną reprezentatywność doboru grupy badanych telewidzów.

Telewizja Polska, jako jeden z głównych klientów Nielsena, płacących za jego usługi wiele milionów złotych, wyraża zaniepokojenie, że pomimo upływu prawie dwóch tygodni Nielsen Audience Measurement zwleka z udostępnieniem tych danych.”

 

Jak podaje portal wirtualnemedia.pl agencja w odpowiedzi na prośbę TVP przesłała dokładną strukturę panelu telemetrycznego. Elżbieta Gorajewska, dyrektor zarządzająca Nielsen w rozmowie z portalem zaznacza: „Na podstawie przekazanych danych można stwierdzić m.in. jak panel jest zbudowany, czy jest reprezentatywny oraz jakie jest jego rozproszenie.” 

„- Na podstawie tej danej nadawca może przybliżyć się do identyfikacji panelisty. Jesteśmy zobligowani umowami z respondentami, że ich dane nie zostaną nikomu udostępnione. Musimy respektować te zasady.”

Gorajewska wyjaśnia ponadto, że dane panelowe, zawierające wykaz miejscowości lub kody pocztowe, mogą być udostępnione jedynie niezależnym audytorom. Z reguły audyt paneli przeprowadza grupa zagranicznych audytorów.

– Na pewno informacje o kodach pocztowych nie zostaną przekazane żadnemu graczowi na polskim rynku – podkreśla dyrektor zarządzająca Nielsena.”

    • Numer 9-10/2023


    • Sportowe lato w telewizji


      Dwa wielkie wydarzenia sportowe są dla kilku nadawców okazją do zwiększenia liczby swych odbiorców i wpływów…

    • Zapraszamy do Zakopanego


      z Jerzym Straszewskim, prezesem Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej rozmawia Jerzy Papuga Panie Prezesie, przed…

    • Player.pl dla fanów motoryzacji


      MotorTrend to jedna z najbardziej uznanych na świecie firm- producentów programów motoryzacyjnych. Marka internetowa…