Jesteś tutaj: Telekabel & digital tv > Wywiad miesiąca >> Uzupełnimy pewną niszę…

Uzupełnimy pewną niszę…

logo3d_2TELEKABEL & digital tv rozmawia z Pawłem Janusikiem i Piotrem Orzechowskim, właścicielami firmy 2EndsTelecom Sp. z o.o.

 

Jakie jest zainteresowanie kanałami tv oferowanymi przez 2Ends Telecom wśród polskich operatorów platform cyfrowych? 

 

Po dwóch tygodniach pracy trudno nam powiedzieć jak duże jest zainteresowanie naszymi kanałami. Kwestie formalne zabrały nieco więcej czasu niż planowaliśmy na początku, nie mniej jednak dopiero na koniec I kw. 2016 roku będziemy w stanie bliżej odpowiedzieć na to pytanie.

 

Czy firma stawia wyłącznie na własną dystrybucję?

 

Tak, stawiamy na własną i niezależną dystrybucję. Oczywiście robimy to z pełną świadomością, wiedząc że na rynku działają już firmy o podobnym profilu. Staramy się uzupełnić pewną niszę, przez co bycie niezależnym idealnie wpisuje się w naszą wizję pracy na rynku kontentu.

 

Czy kanały będą sprzedawane pojedynczo czy w pakiecie?

 

Dążymy do tego aby to klient mógł zdecydować w jakiej formie chce pozyskać interesujące go treści. Oczywiście, może się zdarzyć, że to nadawca zdecyduje że konkretne kanały dostępne będą w określonych paczkach, nie mniej jednak chcemy dać możliwie dużą swobodę naszym klientom.

 

Czy miałyby trafić do operatorskich pakietów basic, czy raczej zasilić pakiety premium?

 

Są kanały które z założenie powinny znaleźć się w pakietach premium, inne zaś mogą być oferowane przez nadawcę już w pakiecie podstawowym. Nie sugerujemy, nie wymagamy, co najwyżej możemy podpowiedzieć.

 

Jakie kolejne stacje (czy sportowe?) miałyby i kiedy dołączyć do 6 stacji oferowanych obecnie: Real Madrid TV, HOT Gold XXX, Tuingles.tv, Ginx oraz Havoc.tv.?

 

Ponieważ trwają rozmowy z konkretnymi nadawcami nie możemy podać jeszcze szczegółów o tym jak będzie rozwijała się nasza oferta. Stawiamy na sport i kanały rozrywkowe. Ofertę dobieramy obserwując uważnie tendencje na rynku i to, co może być najlepiej przyjęte przez lokalnych operatorów. Rozmawiamy głównie z nadawcami klubowymi. W połowie roku powinny pojawić się kolejne kanały klubowe, nie tylko z ligi hiszpańskiej. Chcemy również wprowadzić trochę treści zza oceanu.

 

Na ile – zdaniem przedstawicieli 2Ends Telecom rynek operatorów sieci kablowych w Polsce otwarty jest na nowe rozwiązania IPTV (platforma TRUE IP) ?

 

Rynek operatorów sieci kablowych to środowisko hermetyczne podchodzące do pewnych rozwiązań z dużą ostrożnością. Obserwując rozwój tej branży poza granicami Polski możemy śmiało powiedzieć, że ewolucja w kierunku IPTV to jedyna i słuszna droga. Na rynku jest wiele rozwiązań które umożliwiają transmisję treści telewizyjnych w sieciach IP. TRUE IP to tylko jedno z rozwiązań jakie znajdują się w naszej ofercie. Jest ono stosunkowo proste i tanie, a przede wszystkim – dające się szybko implementować nawet w sieciach gdzie do tej pory nikt nie myślał o cyfryzacji (bez konieczności wielkich nakładów finansowych na modernizację samej sieci).

W przypadku TRUE IP klient ponosi jedynie koszty sprzętu, implementacja jest już po stronie dostawcy. Klient w pełni decyduje o tym do jakich urządzeń może dotrzeć z kanałami telewizyjnymi oraz sam buduje ofertę programową. Platforma TRUE IP świetnie sprawdza się w klasycznych sieciach kablowych jak i sieciach optycznych bądź radiowych do których została zoptymalizowana.

 

Czy wdrażanie ww. platformy wymaga od operatorów CATV dodatkowych inwestycji?

 

Poza dostawą treści, tylko hardware.

 

W jaki sposób i jak szybko taka inwestycja może się operatorowi CATV zwrócić?

 

Wszystko zależy od operatora i tego w jakiej formie będzie chciał wprowadzić to rozwiązanie do oferty. Platforma jest skalowalna i daje duże możliwość rozbudowy.

 

Na polskim rynku funkcjonuje już kilka firm oferujących operatorom ISP platformy IPTV do przekazu kontentu telewizyjnego (np. Jambox czy EVIO). Co wyróżnia Państwa ofertę na tle konkurencji?

 

Trochę ciężko jest porównywać naszą ofertę do ww. firm. My dostarczamy rozwiązanie które od samego początku jest własnością operatora, który posiada już własny kontent. W dobie konkurencji na rynku dajemy rozwiązanie, które może przyczynić się wyłącznie do rozbudowania własnej oferty.

 

Czy 2Ends Telecom prowadzi już z operatorami zaawansowane rozmowy? Czy w planach dotyczących rozwoju oferty dystrybucyjnej kanałów telewizyjnych jest też miejsce dla programów z polskimi wersjami językowymi?

 

Zaawansowane rozmowy chcemy rozpocząć zaraz po powrocie z targów MWC w Barcelonie, gdzie corocznie pojawiamy się przy okazji naszej działalności związanej z budowaniem sieci bezprzewodowych. Mamy nadzieję że konferencja FORTEL w Łodzi, w której będziemy uczestniczyć, będzie dla nas dobrym sprawdzianem tego jak postrzega nas środowisko CATV i jak się w nim odnajdujemy.

    • Numer 9/2019


    • Jesienią na ekranach


      Fikanie, podglądanie, gotowanie   Każdorazowo po wakacjach rozkwitają programowo nie tylko duże ogólnopolskie…

    • Między chmurą, operatorem i abonentem


      z Szymonem Karbowskim, president & CEO  VECTOR X LABS rozmawia Danuta Harenda.   Od niedawna ma Pan w strukturach…

    • Friendsfest z „Przyjaciółmi”


      Z okazji 25-lecia jednego z najpopularniejszych seriali komediowych – „Przyjaciele”, stacja Comedy Central Polska…