Jesteś tutaj: Telekabel & digital tv > co nowego >> Warunkowa zgoda KE na przejęcie Scripps przez Discovery

Warunkowa zgoda KE na przejęcie Scripps przez Discovery

Jak donosi portal Interia.pl Komisja Europejska warunkowo zgodziła się na przejęcie przez amerykański koncern Discovery firmy Scripps, m.in. właściciela polskiego TVN. Warunkiem jest udostępnienie dystrybutorom kanałów informacyjnych TVN za „rozsądną cenę”. Komisja proponowanym przejęciem firmy Scripps przez koncern Discovery zajmowała się na podstawie rozporządzenia UE w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw. Oba podmioty to koncerny medialne z siedzibą w USA, jednak prowadzą działalność, polegającą na dostarczaniu podstawowych kanałów płatnej telewizji na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG).

 

Komisja wskazała, że w trakcie postępowania stwierdziła, iż koncentracja nie powodowałaby problemów w zakresie konkurencji w Wielkiej Brytanii, ponieważ obszary działalności obu firm nakładają się tam w niewielkim stopniu. Natomiast w Polsce – w ocenie KE – planowana koncentracja mogłaby doprowadzić do zwiększenia siły przetargowej spółki Discovery wobec dystrybutorów telewizyjnych „w związku z nabyciem niektórych kanałów, które są szczególnie ważne dla proponowanych przez nich podstawowych pakietów telewizji płatnej”. Za stację o kluczowym znaczeniu dla detalicznych ofert telewizyjnych Komisja uznała w szczególności stację TVN24. Wskazała jednocześnie, że w wyniku transakcji Discovery miałoby możliwość oraz zachętę do udzielania licencji na korzystanie z całego swojego portfela kanałów telewizyjnych. To z kolei pozwoliłoby jej na podwyższenie stosowanych opłat licencyjnych ze stratą dla polskich konsumentów i konkurencji na polskim rynku.

 

Komisja uwarunkowała zatem swoją zgodę od realizacji przez Discovery zobowiązania, że będzie udostępniać kanał TVN24 i związany z nim kanał TVN24 Bis „obecnym i przyszłym dystrybutorom telewizyjnym w Polsce za rozsądną cenę ustalaną poprzez odniesienie do porównywalnych umów”. Zobowiązanie to będzie obowiązywać przez siedem lat. Jak podała KE, proponowana transakcja – zmieniona w sposób ujęty w zobowiązaniach – nie budzi obaw co do naruszenia zasad konkurencji. Jednocześnie Komisja odrzuciła wniosek Polski o odesłanie sprawy do polskiego organu ochrony konkurencji w celu dokonania oceny w świetle polskiego prawa konkurencji.

    • Numer 1-2/2024


    • Sportowe lato w telewizji


      Dwa wielkie wydarzenia sportowe są dla kilku nadawców okazją do zwiększenia liczby swych odbiorców i wpływów…

    • Zapraszamy do Zakopanego


      z Jerzym Straszewskim, prezesem Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej rozmawia Jerzy Papuga Panie Prezesie, przed…

    • Player.pl dla fanów motoryzacji


      MotorTrend to jedna z najbardziej uznanych na świecie firm- producentów programów motoryzacyjnych. Marka internetowa…