z Chrisem Wronskim, dyrektorem generalnym (CEO) Wellbeing Network rozmawia Andrzej Marciniak.
Po zakończeniu współpracy z Chellomedia postanowił pan uruchomić kolejny swój projekt. Co to będzie?
Tworzymy platformę multimedialną, budowaną wokół nowego kanału telewizyjnego. Jego start zaplanowaliśmy w Polsce na początek stycznia przyszłego roku. Część platformy, w formie beta, została już uruchomiona w Wielkiej Brytanii. Na razie obejmuje ona jedynie social media i e-commerce. Tak naprawdę jednak całość wystartuje w Polsce, co jest zgodne z moją zasadą, by wszystkie swoje projekty uruchamiać właśnie tutaj. Tak było z Zone Vision, a później Chellomedia.
Jak będzie nazywać się ten nowy kanał?
Mieliśmy z tym pewien problem, bo będzie on oferowany wkrótce na wielu rynkach i znalezienie jednej, w miarę prostej nazwy, nie było łatwe. Ostatecznie zdecydowaliśmy, że cały projekt sygnowany będzie nazwą Wellbeing Network i tak samo nazywać się będzie nowy kanał telewizyjny.
Nazwa sugeruje, że będzie on poświęcony szeroko rozumianemu zdrowemu stylowi życia…
To prawda. Mam wrażenie, że to coraz bardziej aktualna tematyka. Wszyscy przecież chcemy żyć długo i cieszyć się zdrowiem. Wielu z nas szuka wiedzy na ten temat głównie w internecie, gdzie nie zawsze znajdujemy rzetelne i prawdziwe informacje. Nie ma w tej chwili jednej, znaczącej marki, obejmującej tematykę zdrowego stylu życia. Chcemy, by takim miejscem stał się właśnie Wellbeing Network. Wydaje mi się, że w tym zakresie zaczynamy powtarzać drogę, jaką przebyły stacje poświęcone gotowaniu. Jeszcze 10 lat temu tego typu programy miały stosunkowo niską oglądalność, głównie wśród gospodyń domowych. Dziś różnego rodzaju reality shows o gotowaniu napędzają widownię w największych stacjach. Mało tego, powstało wiele kanałów telewizyjnych tego typu. Odnoszę wrażenie, że większość stacji oferuje w swych ramówkach programy o zdrowym stylu życia, ale takie rozproszenie nie służy całościowemu ujęciu tej tematyki. Wprowadzając na rynek Wellbeing Network chcemy to zmienić.
Jak będzie wyglądał program stacji?
Wybór tematyczny jest bardzo szeroki. Od początku założyliśmy, że nie będziemy zamykać się w wąskiej tematyce, np. fitness, lecz podchodzimy kompleksowo do tematu zdrowia. Proponujemy programy typu reality z historiami osób, które przeszły wielkie transformacje, jak również programy z pogranicza psychologii i przejmujących seriali medycznych. Widzowie zobaczą niezwykłe metamorfozy swoich bohaterów, walkę z własnymi słabościami i pokonywaniem barier ciała i umysłu. Nasz kanał ma zaangażować i zainspirować widzów, aby zmienić ich życie na lepsze. Można go zaliczyć do gatunku edu-entertainment.
Cały wywiad w numerze 10/2014 miesięcznika TELEKABEL & digital tv