Jesteś tutaj: Telekabel & digital tv > Wywiad miesiąca >> Widzowie chcą więcej

Widzowie chcą więcej

TELEKABEL & digital tv rozmawia z Carlosem Ortegą, wiceprezesem wykonawczym na Europę Środkową i Wschodnią FOX Networks Group

 

Niektóre z kanałów tematycznych stawiają mocno w tegorocznej jesiennej ramówce na polskie produkcje. Czy FOX Networks Group (FNG) ma podobne plany?

Widzowie na całym świecie kochają nasze marki za autentyczność, różnorodność i uniwersalność. Widownia naszych kanałów rozrywkowych FOX i  FOX Comedy uwielbia fantastyczne historie na nich prezentowane, trafiające w gusta widzów na całym świecie. Z kolei kanał National Geographic to  silna międzynarodowa marka, która z sukcesem łączy ponad stuletni dorobek naukowy Towarzystwa z pasjonującymi historiami, opowiadanymi językiem współczesnych odbiorców. Troszcząc się o te wartości, marka inwestuje w szereg produkcji i najwyższej klasy specjalistów, którzy stają zarówno za kamerą jak i przed nią. Co czwarty dolar (27 proc.) z zysków firmy trafia do Towarzystwa National Geographic, by stale pomagać w odkrywaniu świata, w edukacji  i ochronie przyrody w różnych zakątkach globu.

 

Na jakim poziomie jest wśród polskich widzów oglądalność hitowej (z założenia) produkcji własnej – „Geniusz”?

 

Serial „Geniusz” odniósł ogromny sukces na świecie, był najlepiej oglądanym nowym serialem na National Geographic osiągając wynik 1,46 mln w czasie emisji premierowych i ściągając przed telewizory 3,6 mln widzów w każdym tygodniu. Globalny sukces „Geniusza” potwierdził się również w Polsce. Jego oglądalność rosła z odcinka na odcinek, osiągając widownię na poziomie 130 tys. Była to najchętniej oglądana premiera na naszym kanale od dłuższego czasu. Do dzisiaj „Geniusza” obejrzało 3,5 mln polskich widzów. To każe patrzeć z optymizmem na zainteresowanie drugim sezonem. Tym razem National Geographic opowie biografię Pabla Picassa, w którego wcieli się Antonio Banderas.

Podczas TCA Press Tour National Geographic zaprezentował dziennikarzom najnowsze produkcje, które pojawią się na antenie kanału w kolejnych miesiącach. Wśród nich  m.in.: 2. sezon serii „MARS”, dokument „Titanic: 20th Anniversary”, seria dokumentalna „The Story of Us” oraz serial fabularny „Długa droga do domu”. Czy zobaczą je wszystkie (kiedy?) polscy widzowie?

 

Jesteśmy podekscytowani nowymi produkcjami, które pokazano na TCA Press Tour. Sądzimy, że widzowie z równie dużą ekscytacją zasiądą przed ekranami telewizorów żeby je oglądać.  W czasie TCA nadawcy telewizyjni prezentują dziennikarzom ofertę programową, która pojawi się w ich ofercie w nadchodzących miesiącach. Pierwszą z zaprezentowanych produkcji, którą zobaczą polscy widzowie na kanale National Geographic już w listopadzie br., jest serial fabularny w gwiazdorskiej obsadzie „Długa droga do domu”. To adaptacja książki pod tym samym tytułem, która znalazła się na liście bestsellerów New York Timesa, autorstwa dziennikarki Marthy Raddatz. Przedstawi wydarzenia z 4 kwietnia 2004 roku, kiedy niewielki pluton amerykańskich żołnierzy wpadł w zasadzkę w labiryncie ulic Bagdadu. Ten tragiczny dzień zapisał się w historii amerykańskiej wojskowości jako „czarna niedziela”. Kolejna produkcja to „20. rocznica Titanica” – dokument w  którym reżyser kinowego przeboju sprzed 20 lat – James Cameron opowie widzom o własnych doświadczeniach podczas pracy nad filmem oraz zweryfikuje wersje wydarzeń przedstawionych w tej hollywoodzkiej produkcji w świetle nowych odkryć i źródeł. Dokument zadebiutuje na antenie National Geographic w grudniu br. Z kolei na początku 2018 roku na National Geographic ponownie zagości Morgan Freeman znany widzom z serii „W poszukiwaniu Boga”, tym razem w serii The Story of Us”, w której zabierze widzów w podróż dookoła świata, by poznać ludzi z różnych kultur i poruszyć uniwersalne dla nich kwestie. Każdy odcinek będzie miał jeden temat przewodni: wiara, miłość, władza, wojna i pokój, rewolucja i wolność. Kolejną zaprezentowaną pozycją jest drugi sezon serialu „MARS”, kręcony obecnie w Budapeszcie. Akcja 6 nowych odcinków rozpoczyna się w niedalekiej przyszłości, niedługo po tym, kiedy astronauci ze statku kosmicznego Daedalus zakładają nową osadę Olympus Town, dzięki czemu człowiek staje się gatunkiem międzyplanetarnym. Światową premierę serii zaplanowano na pierwszą połowę 2018 roku. Także w przyszłym roku widzowie zobaczą nową odsłonę naszej hitowej produkcji „Geniusz”. Drugi sezon  to zapis życia i twórczości Pabla Picassa, hiszpańskiego malarza, uważanego za jednego z najbardziej wpływowych i znanych artystów XX wieku.

 

Czy wobec postępujących zmian technologicznych w jakości obrazu telewizyjnego firma planuje wprowadzenie (głównie do programów geograficzno-przyrodniczych) produkcji w standardzie 4K Full HD ?

 

Oczywiście. Już od kilku lat produkujemy w tym standardzie. Powstają one m.in. z myślą o serwisie SVOD, który jest już dostępny na kilku rynkach, a niebawem zadebiutuje także w Polsce.

 

National Geographic po raz kolejny został partnerem festiwalu świateł Bella Skyway Festival (22-27 sierpnia 2017 roku w Toruniu) Czy w planach są podobne inicjatywy związane z propagowaniem marki NG?

 

To wydarzenie, które wpisuje się w charakter National Geographic – poprzez ciekawe i angażujące projekcje zachęca widzów do poznawania otaczającego ich świata. Dlatego zdecydowaliśmy się zaangażować w to przedsięwzięcie już po raz drugi. Z kolei w najbliższym czasie będziemy mieli niezwykle ambitny projekt jakim jest National Geographic Photo Ark. Celem tego projektu, realizowanego przez związanego z National Geographic fotografa Joela Sartore, jest stworzenie portretów wszystkich zagrożonych gatunków zwierząt żyjących w niewoli, inspirowanie działań przez edukację oraz ratowanie dzikich gatunków za pomocą wspierania programów ochrony przyrody w terenie. Kolekcja zdjęć nie tylko zachwyca i wzrusza oglądających, ale przyczynia się do ochrony przedstawionych na zdjęciach zwierząt, które możemy uratować dla przyszłych pokoleń. Program działań realizowanych w ramach Photo Ark obejmuje wystawę fotografii ( w Polsce od 24 października na PGE Narodowym), jak również materiały edukacyjne dla uczniów, a także specjalną serię telewizyjną Projekt Photo Ark, która zadebiutuje na kanale również w październiku.

 

więcej w numerze 10/2017

    • Numer 11/2017


    • Telewizja w internecie


      Jeszcze kilka lat temu by obejrzeć w telewizji ulubiony serial, widz musiał czekać na konkretny dzień tygodnia i…

    • Zmieniamy się dla widzów


      TELEKABEL & digital tv rozmawia z Danielem Reszką, Vice President, Youth & Emerging Brands CEE w spółce…

    • Świat wart ocalenia


      Na Czerwonej Liście Gatunków Ginących i Zagrożonych przygotowywanej przez Międzynarodową Unię Ochrony Przyrody…