Jesteś tutaj: Telekabel & digital tv > Wywiad miesiąca >> Przygotowani na podbój rynku

Przygotowani na podbój rynku

Barbara_Uzunowa_Astra„Telekabel” rozmawia z Barbarą Uzunową – Drymer, dyrektorem ds. marketingu SES w regionie Europy Środkowo-Wschodniej

 

 

Jaką rolę w strategii ASTRA w Polsce odgrywają programy partnerskie?

 

Programy partnerskie odgrywają szczególną rolę w strategii marketingowej naszej firmy, nie tylko w Polsce. Ich celem jest z jednej strony zaangażowanie partnerów do aktywnej promocji naszych rozwiązań, a z drugiej, wyposażenie ich we wszelkie niezbędne narzędzia, podnoszące skuteczność ich działań. Przykładem takiego programu jest promocja prowadzona pod hasłem „ASTRA-Zobacz więcej!”, której kolejną edycję rozpoczęliśmy w kwietniu 2013.

Kładziemy szczególny nacisk na mechanizmy wspierające punkty sprzedaży sprzętu satelitarnego, m.in. poprzez zapewnienie zaplecza marketingowego każdej kampanii, co pozytywnie wpływa na ich działalność handlową. Dzięki programom skierowanym do partnerów handlowych, stale zwiększamy liczbę gospodarstw domowych, do których dociera nasz sygnał. Obecnie jest ich w Polsce już 2,6 mln.

 

Promocja „ASTRA – Zobacz więcej!” wystartowała w 2012 r. Dlaczego firma zdecydowała się na kontynuację?

 

Ubiegłoroczna edycja spotkała się z bardzo dużym zainteresowaniem, zarówno ze strony współpracujących z ASTRA punktów sprzedaży, jak również klientów końcowych. Z tego powodu, planując działania promocyjne na kolejny rok, nie mieliśmy wątpliwości, że akcję tę należy kontynuować. Bazując na sugestiach naszych partnerów, wprowadziliśmy pewne zmiany, które pozwolą na usprawnienie mechanizmów promocji i zapewnią jeszcze większe zaangażowanie uczestników.

 

Jak wobec tego wygląda aktualna edycja promocji?

 

Podobnie, jak w ub. r., w okresie trwania promocji, każdy z klientów partnerskich punktów sprzedaży, decydujący się na zakup urządzeń objętych promocją otrzymuje upominek. Dodatkowo ma możliwość wzięcia udziału w konkursie, w którym nagrodami są nowoczesne telewizory LCD. Zmiany dotyczą tak naprawdę samej mechaniki konkursu. Odeszliśmy np. od rejestracji uczestników za pośrednictwem SMS, na rzecz zgłoszeń mailowych, które klienci uznali za bardziej dogodne. Poza klientami końcowymi, premiujemy również samych partnerów. Najaktywniejsi w każdym z dwóch etapów promocji mogą liczyć na wartościowe nagrody. Szczegółowe informacje oraz regulamin można znaleźć na stronie www.onastra.pl

 

Jakie produkty objęto promocją „ASTRA-Zobacz więcej!” w partnerskich punktach sprzedaży?

 

Promocja „ASTRA – Zobacz więcej!” ma na celu przede wszystkim zwiększenie świadomości potencjalnych widzów, co do możliwości odbioru kilkuset bezpłatnych kanałów telewizyjnych w wysokiej jakości z satelitów ASTRA. Znajdziemy wśród nich stacje informacyjne, dokumentalne czy ogólnotematyczne, również polskie oraz w jakości HD. Wystarczy do tego standardowy zestaw do odbioru telewizji satelitarnej z odpowiednim konwerterem typu monoblock i to właśnie te urządzenia są objęte promocją. Decydując się na zakup takiego konwertera w okresie trwania akcji, każdy z klientów otrzymuje upominek oraz możliwość wzięcia udziału w konkursie z atrakcyjnymi nagrodami.

 

Jaka liczba punktów sprzedaży bierze udział w promocji?

 

W przypadku prowadzonej akcji promocyjnej, szczególny nacisk kładziemy na jakość świadczonych usług, a nie na samą liczbę punktów sprzedaży. Dlatego też do udziału w kampanii zostali zaproszeni sprawdzeni partnerzy ASTRY, gwarantujący odpowiednio wysoki poziom świadczonych usług w sferze technicznej, organizacyjnej oraz informacyjnej. Do naszego projektu mogą przystąpić również firmy wykazujące w tym zakresie własną inicjatywę i spełniające wyżej wymienione kryteria jakościowe.  Wszystkie zgłoszenia rozpatrujemy z należytą starannością. Obecnie w promocji uczestniczy kilkaset punktów sprzedaży, mających siedziby w każdym województwie na terenie kraju.

 

Dużo się ostatnio mówi o planach dotyczących wdrożenia przez ASTRA kanału testowego w jakości Ultra HD – kiedy miałby się pojawić w Polsce (Europie); Jaka byłaby jego zawartość?

 

SES od dłuższego czasu przygotowuje się na nadejście Ultra HD, jako nowego standardu telewizyjnego. Należące do firmy satelity są już przygotowane do transmisji w ultra-wysokiej rozdzielczości, przeprowadzono pierwsze, pokazowe transmisje z satelitów, a w ostatnich tygodniach ogłoszono inicjatywę „SES Ultra HD Experience”, w ramach której SES wraz z globalnymi partnerami zajmie się promocją nowego standardu. Do współpracy przy tej inicjatywie zaproszeni zostali dostawcy treści i nadawcy telewizyjni z całego świata. Pierwszy kanał testowy w jakości Ultra HD, nadający z satelitów ASTRA został już uruchomiony. W najbliższym czasie, wspólnie z nadawcami i producentami sprzętu będziemy pracować nad upowszechnieniem tego standardu i zwiększeniem dostępności nowej technologii.

 

 

Jaka jest na rynku polskim oferta urządzeń odbiorczych dla technologii ultra HD, w których kanał mógłby być oglądany? Skąd miałby pochodzić kontent ultra HD?

 

Pierwsze urządzenia obsługujące rozdzielczość Ultra HD są już dostępne w Polsce. Swoje nowości zaprezentowali w tym roku producenci telewizorów, tacy jak Sony czy Samsung. Panasonic z kolei zapowiedział, że już w przyszłym roku wszystkie urządzenia tej marki, które dziś pracują w standardzie HD, pojawią się w wersjach obsługujących format Ultra HD. Co prawda, barierą dla rozwoju technologii pozostają ciągle ceny tych urządzeń, jednak już pojawiają się pierwsze telewizory pracujące w standardzie Ultra HD w cenach poniżej 1500 USD, zatem możemy się spodziewać, że stosunkowo szybko zaczną one trafiać „pod strzechy”.

Jeśli chodzi o treści  – analitycy Credit Suisse przewidują w swoich raportach, że do 2017 r. powstanie 135 kanałów w jakości Ultra HD. Wygląda więc na to, że nowy standard czeka w najbliższych latach dynamiczny rozwój, a SES z pewnością będzie miał duży wpływ na ten proces. Kwestią czasu pozostaje zatem upowszechnienie się nowego standardu, jako że cały ekosystem Ultra HD od strony technicznej jest już przygotowany na podbój rynku.

 

    • Numer 11/2017


    • Telewizja w internecie


      Jeszcze kilka lat temu by obejrzeć w telewizji ulubiony serial, widz musiał czekać na konkretny dzień tygodnia i…

    • Zmieniamy się dla widzów


      TELEKABEL & digital tv rozmawia z Danielem Reszką, Vice President, Youth & Emerging Brands CEE w spółce…

    • Epic Drama


      14 grudnia ub. r. do oferty wybranych operatorów dołączył nowy kanał tematyczny Epic Drama. To stacja z…