Jesteś tutaj: Telekabel & digital tv > technologie >> Z sieci korzystają w domu

Z sieci korzystają w domu

Jak wynika z najnowszej analizy przeprowadzonej przez NASK we współpracy z PBS, globalna sieć jest codziennie eksplorowana przez 96 proc. polskich nastolatków. Każdego dnia spędzają oni w internecie średnio 4 godziny, nierzadko traktując go jako przydatne narzędzie edukacyjne. Nieznaczny odsetek nastolatków deklaruje użytkowanie internetu rzadziej niż raz dziennie. Większość – aż 95 proc. respondentów – największą część swoich „sieciowych podróży” po bezkresach internetu odbywa w domu. 60 proc. ankietowanych korzysta z sieci w trakcie codziennych dojazdów do szkoły, zaś nieco ponad 41 proc. – w swojej placówce edukacyjnej. Pomimo szerokiej i powszechnej dostępności urządzeń mobilnych, w tym szczególnie smartfonów, korzystających z łączności 3G, 4G czy LTE, młodzi internauci szczególnie chwalą sobie eksplorowanie internetu w domu. Być może ma to związek z kosztami pakietów internetu mobilnego bądź jego wciąż ograniczonych zasięgów. Nieco ponad połowa uczestników badania przyznała, że korzysta z dobrodziejstw globalnej sieci w celach edukacyjnych – w tym traktując internet jako narzędzie wsparcia w odrabianiu lekcji. Głównym celem, który przyświeca młodym internautom przy uruchamianiu internetowych przeglądarek jest jednak chęć korzystania z serwisów rozrywkowo – kulturalnych (filmy i seriale na platformach streamingowych, słuchanie podcastów lub piosenek z serwisów na żądanie oraz gry video). Uczniowie liceów i techników regularnie przeglądają strony sklepów internetowych i dokonują tam zakupów. Do tego należy dodać media społecznościowe. Nastolatkowie uwielbiają dzielić się w internecie swoim życiem prywatnym.

    • Numer 6/2019


    • Konferencja Operatorów Komunikacji Elektronicznej. VIII Forum Telewizji Lokalnych.


      Marchewki, kije i rewolucja cyfrowa.       Z racji miejsca obrad wiosennej, majowej konferencji PIKE –…

    • Autentyzm w cenie


      „TELEKABEL & digital tv” rozmawia z Małgorzatą Łupiną, dyrektor Działu Kanałów Tematycznych i…

    • Grupa TVN i Discovery Polska - lifestylowo


      Kto stroni od polityki i publicystyki, a w telewizji ogląda głównie kanały lifestylowe, tego powinny zainteresować…