Jesteś tutaj: Telekabel & digital tv > Wywiad miesiąca >> Zaprosić Hollywood do domu

Zaprosić Hollywood do domu

Daniel Reszka

„TELEKABEL&digital TV” rozmawia z Danielem Reszką, vice presidentem, marketing & product w spółce Viacom International Media Networks

 

19 marca startuje w Polsce nowy kanał z portfolio Viacom IMC – Paramount Channel HD. Czy mimo dużej konkurencji kanałów filmowych w Polsce, uważa Pan, że Paramount będzie miał siłę przebicia?

 

Paramount Channel HD to globalna marka filmowa, za którą stoi jedna z największych wytwórni filmowych – Paramount Pictures, należąca do grupy mediowej Viacom. Jeszcze przed premierą marki, Paramount plasuje się bardzo wysoko w świadomości polskich widzów, co potwierdziło m.in. badanie Brand Tracker, według którego markę rozpoznaje aż 66 proc. respondentów. A to bardzo dobrze wróży. Jeśli dodać do tego fakt, że wybierając markę Paramount Channel, każdy widz będzie mógł zaprosić Hollywood do domu, poczuć emocje i magię Fabryki Snów, to można spodziewać się sukcesu tego przedsięwzięcia nawet na tak trudnym jak polski rynku.

 

Paramount Channel jest poniekąd wizytówką hollywoodzkiej wytwórni filmowej Paramount Pictures. Co będzie wyróżniało ramówkę tego kanału w porównaniu np. z inną stacją, także wizytówką wytwórni filmowej, czyli MGM HD?

 

Chcemy by był to tzw. destination channel, gwarantujący zawsze „100 proc. hollywoodzkiego kina”. Dlatego w jego ofercie programowej stawiamy wyłącznie na hity amerykańskiego przemysłu filmowego, a w nich – na największe gwiazdy z Fabryki Snów. W odróżnieniu od innych kanałów na naszym rynku, w Paramount Channel HD znaleźć będzie można dużo więcej świeżych filmów. Jestem przekonany, że taki pomysł na kanał telewizyjny przypadnie do gustu zarówno widzom – fanom dobrej amerykańskiej rozrywki w hollywoodzkim stylu jak i naszym partnerom biznesowym.

 

Do jakiej grupy docelowej widzów stacja ma być adresowana? Jakie gatunki filmowe będą preferowane w ramówce?

 

Nowa marka skierowana jest do widzów w wieku 30-49, lubiących dobrą rozrywkę i hollywoodzkie kino. Dzięki ofercie sprofilowanej pod taką grupę docelową będziemy mogli powalczyć o serca i uwagę nowych – z punktu widzenia portfolio kanałów VIMN – nieco starszych, a tym samym atrakcyjnych z komercyjnego punktu widzenia, widzów. To duża szansa zarówno dla nas jak i naszych partnerów biznesowych na budowanie zainteresowania marką i jej ofertą. O zainteresowanie widzów walczyć będziemy przede wszystkim odpowiednią selekcją ramówki. Na antenie Paramount Channel będziemy pokazywać całe spektrum gatunków filmowych – od horroru, przez kino akcji, aż po kino familijne.

 

Czy przy takiej mnogości premier telewizyjnych, które trafiają do Polski w kilka dni po premierze np. w Ameryce, są jeszcze produkcje filmowe , którymi można zadowolić polskiego widza?

 

Pomysł na Paramount Channel HD definiuje najlepiej hasło „Hollywood w Twoim domu”. To oznacza, że na antenie będziemy pokazywać wszystko, co najciekawsze w najnowszym dorobku Hollywood. Nasze ostatnie doświadczenia – jak w przypadku Comedy Central i Miasteczka South Park pokazują, że polska premiera może odbyć się nawet kilka, kilkanaście dni po premierze na rynku amerykańskim. Mamy świadomość, że czas od premiery filmu w kinie do tej na ekranie telewizyjnym musi być dłuższy, ale wierzymy, że może to być kilkanaście, kilkadziesiąt miesięcy. Będziemy chcieli, by kinowe hity trafiały na naszą antenę możliwie najszybciej.

 

cały wywiad w numerze 3/2015

    • Numer 12/2017


    • 25 lat Telewizji Polsat


      Telewizja Polsat rodziła się w burzliwych czasach. W Polsce skończyły się co prawda rządy mono-partii, ale…

    • Dać widzom to, czego chcą


      z Maciejem Stecem – członkiem zarządu Cyfrowego Polsatu SA i Telewizji Polsat Sp. z o.o. rozmawiają Danuta Harenda…

    • Epic Drama


      14 grudnia ub. r. do oferty wybranych operatorów dołączył nowy kanał tematyczny Epic Drama. To stacja z…