Jesteś tutaj: Telekabel & digital tv > Wywiad miesiąca >> Zarządzam fabryką kontentu

Zarządzam fabryką kontentu

Renata_Krzewska_1

z Renatą Krzewską, prezesem zarządu i dyrektorem generalnym ZPR MEDIA (spółki prasowe, radiowe i telewizyjne: Murator, Time, Lemon, ESKA TV) rozmawia Andrzej Marciniak

 

Co zdecydowało o tym, że firma ZPR zainteresowała się biznesem radiowym, a ostatnio mocno angażuje się także w telewizję?

 

Jesteśmy firmą mającą różnorodne kompetencje tematyczne i specjalizujemy się w szeroko pojętej rozrywce. Wiele lat temu ZPR-y zajmowały się działalnością fonograficzną i radio stanowi naturalną kontynuacją tej tradycji. Naszą mocną stroną jest duża umiejętność i doświadczenie w zakresie układania formatów muzycznych skierowanych do różnorodnych odbiorców (Radio WAWA, Radio ESKA, ESKA ROCK, Radio VOX FM, Radio PLUS. Oczywiście, koncentrujemy się na formatach masowych, co znajduje odzwierciedlenie w wynikach słuchalności naszych stacji. Jako grupa medialna specjalizujemy się także w informacjach, tematach wnętrzarskich, budownictwie i architekturze, zdrowiu, podróżach, żeglarstwie i zagadnieniach parentingowych. Staramy się wykorzystywać posiadane kompetencje merytoryczne we wszystkich dostępnych kanałach dystrybucji: prasie (wydajemy dziennik „Super Express” i dziewięć miesięczników), internecie (jesteśmy bardzo silnym graczem we wszystkich wymienionych tematykach), radiu (mamy pięć silnych brandów mediowych) i telewizji. Obecnie mamy dwa kanały telewizyjne o profilu muzycznym Polo TV i ESKA TV, a w kwietniu uruchomimy dwa kolejne kanały tematyczne – muzyczny i edukacyjno-poznawczy. Ponadto prowadzimy działalność eventową: koncerty, szkolenia, czy targi.

 

Prawie 2,5 roku temu dwa kanały utworzone przez ZPR pojawiły się  na MUX1 naziemnej telewizji cyfrowej. Czy nie prościej i taniej byłoby nadawać z satelity?

 

Początkowo trochę się wahaliśmy, ale ostatecznie podjęliśmy odważną i korzystną decyzję. Jesteśmy bardzo zadowoleni z wejścia w naziemną telewizję cyfrową. Dzięki temu nasze stacje muzyczne zyskały gigantyczną przewagę nad konkurencją.

 

ZPR to dziś czwarty nadawca pod względem liczby autorskich kanałów w naziemnej telewizji cyfrowej. Mimo to główny udziałowiec, Zbigniew Benbenek, stwierdził, że czuje się przegranym w ostatnim rozdaniu koncesyjnym. Podziela pani tę opinię?

 

Bardzo zależało nam na koncesji dla kanału filmowego. Sądziliśmy, że jest on stosunkowo łatwy do stworzenia. Tym niemniej cieszymy się ze zdobycia miejsca na MUX1 dla kolejnej naszej stacji – Fokus TV. Jej edukacyjno-poznawcza tematyka daje nam możliwości wykorzystania ogromnego potencjału twórczego całej naszej grupy mediowej. Tematyka Fokus TV jest spójna z tym, co jako grupa robimy od lat. A skoro nasza wiedza sprawdziła się w prasie i internecie, z pewnością uda się ją wykorzystać także w telewizji. Znamy potrzeby polskich odbiorców, wiemy, co jest dla nich ważne i wiemy, jak to to pokazywać. Projekt nowego kanału Fokus TV jest naturalnym rozwinięciem wielu naszych przedsięwzięć i zarazem znakomitym przykładem synergii. 

 

Cały wywiad w numerze 3/2014 miesięcznika TELEKABEL & digital tv

    • Numer 11/2019


    • Reality show… musi trwać


      Gatunek reality show ma wiele medialnych odsłon. Podglądanie, wyławianie talentów, randkowanie, zmagania…

    • Motoryzacyjnie zbzikowani


      z Maciejem Maciejowskim, członkiem zarządu TVN Discovery Polska odpowiedzialnym za obszar digital, rozmawiają Danuta…

    • Player.pl dla fanów motoryzacji


      MotorTrend to jedna z najbardziej uznanych na świecie firm- producentów programów motoryzacyjnych. Marka internetowa…