Jesteś tutaj: Telekabel & digital tv > co nowego >> Zastrzeżenia: Vectra – Multimedia Polska

Zastrzeżenia: Vectra – Multimedia Polska

UOKiK wystosował zastrzeżenia do przejęcia przez Vectrę kontroli nad Multimedia Polska. Jego zdaniem – koncentracja może ograniczać konkurencję w kilkunastu miastach w Polsce.

Uczestnicy transakcji zajmują się dostawą m.in. telewizji kablowej oraz dostępu do internetu. Ze względu na możliwe zagrożenie dla konkurencji postępowanie skierowano do  tzw. drugiego etapu. Urząd  musiał bowiem zbadać rynki, na które koncentracja wywiera wpływ oraz zbadać udziały Vectry i Multimedia Polska. Nasze analizy wskazują, że koncentracja może doprowadzić do ograniczenia konkurencji na dwóch rynkach: dostępu do płatnej telewizji w 21 miastach w Polsce i internetu stacjonarnego w 29 miejscowościach. Dlatego przedstawiliśmy Vectrze zastrzeżenia do koncentracji. Zgodnie z przepisami przedsiębiorca ma 14 dni na odpowiedź,  urząd może ten termin wydłużyć na wniosek Vectry o kolejne dwa tygodnie – mówi wiceprezes UOKiK, Michał Holeksa.

W sprawach, w których istnieje uzasadnione prawdopodobieństwo istotnego ograniczenia konkurencji w wyniku dokonania koncentracji, prezes UOKiK przedstawia przedsiębiorcy lub przedsiębiorcom uczestniczącym w koncentracji zastrzeżenia wobec planowanej transakcji. Zastrzeżenia zawierają uzasadnienie i nie przesądzają o końcowym rozstrzygnięciu postępowania.

Wobec zastrzeżenia UOKiK Vectra – w ramach wyznaczonego terminu – złożyła merytoryczną odpowiedź, wspartą dodatkową analizą wyspecjalizowanej firmy doradczej. Wierzymy, że zakres i charakter zastrzeżeń, wsparty tak silną argumentacją z naszej strony, ulegnie istotnemu zmniejszeniu i w niedługim czasie otrzymamy zgodę Prezesa UOKiK na przeprowadzenie transakcji – powiedział Tomasz Żurański, prezes Vectry.

    • Numer 5/2019


    • W labiryncie technologii


      Business ChallengeBranża kablowa od zawsze bazuje na infrastrukturze. To ona stanowi bazę do świadczenia usług,…

    • Oferta programowa i technologia muszą iść w parze


      „TELEKABEL & digital tv” rozmawia z Edytą Sadowską, wiceprezesem zarządu nc+ ds. programowych , a od 1…

    • Grupa TVN i Discovery Polska - lifestylowo


      Kto stroni od polityki i publicystyki, a w telewizji ogląda głównie kanały lifestylowe, tego powinny zainteresować…