Jesteś tutaj: Telekabel & digital tv > co nowego >> Zgoda na koncentrację: przejęcie TVN

Zgoda na koncentrację: przejęcie TVN

UOKiK wydał zgodę na przejęcie N-Vision (właściciela m.in. spółki TVN – nadawcy telewizyjnego oraz TVN Media – działalność brokerska w zakresie sprzedaży reklamy telewizyjnej i internetowej) przez spółkę Southbank Media. Planowana transakcja ma polegać na nabyciu przez Southbank Media 100 proc. udziałów w kapitale zakładowym N-Vision. Koncentracja podlegała również zgłoszeniu do irlandzkiego urzędu antymonopolowego. Analiza UOKiK wykazała, że koncentracja wywiera wpływ na rynek reklamy telewizyjnej. Nie dojdzie na nim jednak do ograniczenia konkurencji, ponieważ pozycja uczestników koncentracji wynika przede wszystkim z dotychczasowej siły N-Vision, natomiast udział przejmującej grupy kapitałowej jest niewielki. Po dokonaniu koncentracji, Southbank Media będzie konkurował na rynku medialnym przede wszystkim z Telewizją Polską i Cyfrowym Polsatem. Southbank Media należy do grupy kapitałowej Scripps Networks Interactive. Jest to dostawca kanałów telewizyjnych i treści internetowych, głównie w Stanach Zjednoczonych (w Polsce obecne są kanały Polsat Food Network i Travel Channel). W trakcie postępowania UOKiK zapytał nadawców telewizyjnych oraz największych reklamodawców o ocenę planowanej koncentracji i jej wpływ na krajowy rynek reklamy telewizyjnej. Stanowiska w tej sprawie przedstawili również prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej oraz przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.

    • Numer 1-2/2024


    • Sportowe lato w telewizji


      Dwa wielkie wydarzenia sportowe są dla kilku nadawców okazją do zwiększenia liczby swych odbiorców i wpływów…

    • Zapraszamy do Zakopanego


      z Jerzym Straszewskim, prezesem Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej rozmawia Jerzy Papuga Panie Prezesie, przed…

    • Player.pl dla fanów motoryzacji


      MotorTrend to jedna z najbardziej uznanych na świecie firm- producentów programów motoryzacyjnych. Marka internetowa…