Jesteś tutaj: Telekabel & digital tv > technologie >> Rynek gier w Polsce

Rynek gier w Polsce

Jak wynika z najnowszych szacunków holenderskiej agencji analitycznej Newzoo, rynek gier w Polsce w 2017 r. osiągnie wartość prawie 1,9 mld zł, czyli o ok. 13 proc. więcej niż w 2016 r. Globalnie będzie to aż 46,1 mld dolarów. Znakomitym odzwierciedleniem tych danych jest wrocławskie studio T-Bull, notując kolejny dobry miesiąc i przekraczając poziom 10,4 mln pobrań gier na urządzenia mobilne w kwietniu br. Łącznie, firma ma już na koncie ponad 233 mln pobrań wszystkich swoich produkcji. Jeszcze 3 lata temu, w 2014 r., wartość rynku gier mobilnych szacowano na 25 mld dolarów. Według analityków Newzoo, w tym roku wydatki mobilnych użytkowników sięgną aż 46,1 mld dolarów, czyli o ponad 20 mld dolarów więcej niż w 2014 r. Dla porównania, wartość rynku gier PC to 29,4 mld dolarów, a konsolowych – 33,5 mld. Powyższe dane dają nam jasno do zrozumienia, że rynek gier mobilnych rozwija się bardzo dynamicznie zarówno w Polsce, jak i na całym świecie.

    • Numer 7-8/2022


    • Sportowe lato w telewizji


      Dwa wielkie wydarzenia sportowe są dla kilku nadawców okazją do zwiększenia liczby swych odbiorców i wpływów…

    • Zapraszamy do Zakopanego


      z Jerzym Straszewskim, prezesem Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej rozmawia Jerzy Papuga Panie Prezesie, przed…

    • Player.pl dla fanów motoryzacji


      MotorTrend to jedna z najbardziej uznanych na świecie firm- producentów programów motoryzacyjnych. Marka internetowa…